1. oblicz :D

a. 4 ( x + 3) b. 5 (-2a + b ) c. -4 (5y - z )


2. zmień iloczyn na sumę.

a. 3 ( x - 3 ) b. 5 ( y + z ) c. 3 ( 4a - c )

d. 4 ( 3x - y ) f. -2 (7- 4n)


3. uprość wyrażenie.

a. 6 ( a + 2b) - 3 (2a - 3b)

b.7 ( b + c) - 3 (b + 2c)

c. 6 ( 3 + z) - 4 (2z + 4 ) + 2 (8+z)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T19:33:28+01:00
1. oblicz :D

a. 4 ( x + 3) b. 5 (-2a + b ) c. -4 (5y - z )

a) 4x + 12
b) -10a +5b
c) -20y +4z

2. zmień iloczyn na sumę.

a. 3 ( x - 3 ) b. 5 ( y + z ) c. 3 ( 4a - c )

a) 3x - 9
b) 5y + 5z
c) 12a - 3c

d. 4 ( 3x - y ) f. -2 (7- 4n)

d)12x - 4y
f) -14 +8n

3. uprość wyrażenie.

a. 6 ( a + 2b) - 3 (2a - 3b)

6a + 12b - 6a +9b = 21b

b.7 ( b + c) - 3 (b + 2c)

7b + 7c - 3b -6c = 4b + 1c

c. 6 ( 3 + z) - 4 (2z + 4 ) + 2 (8+z)

18 + 6z - 8z -16 +16 + 2z = 18
1 3 1
2010-02-24T19:34:08+01:00
1.
a)4x+12 b)-10a+5b c)-20y+4z


2.

a)3x-6 b)5y+5z c)12a-3c
d)12x-4y f)-14+8n


3.

a)6a+12b-6a+9b=21b
b)7b+7c-3b-6c=4b+1c
c)18+6z-8z-16+16+2z=18


miałam takie samo zdanie,albo podobne !!! więc jest dobrze !!
Licze na naj!!!