Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T19:36:07+01:00
Na dolnej części dwupoziomowego parkingu stoi o 120 samochodów więcej niż na górnym.Ile jest wszystkich aut na parkingu, jeżeli na dolnej części stoi ich 4 razy więcej niż na górnej.

x - liczba aut na górnej części
x+120 - liczba aut na dolnej części

x = (x+120) :4 |×4
4x = x+120
4x - x = 120
3x = 120 |:3
x = 40

na górnej części jest 40 aut
40 +120 = 160 aut - na dolnej części

2010-02-24T19:37:32+01:00
X-gorny parking
x+120-dolny parking
4x=x+120
3x=120
x=40
40 na gornym i 40+120=160 na dolnym
160+40=200
2 5 2