Odpowiedzi

2010-02-24T19:35:31+01:00
Wątroba wydziela produkowane przez siebie substancje zarówno do przewodu pokarmowego (jako Składniki żółci), jak i do krwi w postaci różnych jej składników.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T19:37:16+01:00
#neutralizuje toksyny(np.alkohol)
# syntezuje czynniki krzepnięcia krwi
# przekształca puryny w kwas moczowy
#magazynuje żelazo i witaminy A,D,E'
# zachowuje w organizmie substancje nadające się do ponownego wykorzystania, zbędne – wydala
# u płodu pełni funkcję krwiotwórczą
# gromadzi i reguluje ilość żelaza w organizmie.
2010-02-24T19:37:26+01:00
1. Filtruje krew.
2. Usuwanie toksycznych substancji, np. alkoholu.
3. Wytwarza żółć, która pomaga trawić tłuszcze.
4. Wytwarza i magazynuje enzymy.
5. Bierze udział w termoregulacji.
To są takie podstawowe funkcje.