Napisać e-mail do kolegi na temat problemu nastolatków i poradzić mu jak mógł by go rozwiązać.

Przykładowe problemy :
* kolega chce wracać później do domu, ale rodzice mu nie pozwalają
* kolega chce pojechać na wakacje ze swoimi przyjaciółmi, ale nie może sobie na to pozwolić (kłopoty finansowe)
* kolega zawsze ma dużo lekcji i nie ma wolnego czasu

minimum 150 słów.

2

Odpowiedzi

2010-02-24T19:49:03+01:00
Drogi Kolego ! (miejscowość i data)

Jestem .... (imię) i bardzo chciałabym Ci pomóc.
Wiem, że potrzebujesz pieniędzy,a rodzice nie chcą Ci ich dać.
Jestem pomysłową osobą, któa potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Dlatego
swoimi dobrymi chęciami pragnę udzielić Ci pomocy.
Po pierwsze wytłumacz rodzicą, że ta suma nie ważna jaka ona by nie była,
jest mała a Ty wykorzystasz ją we właściwy i odpowiedni sposób.
Przekonaj rodziców, że jesteś osobą bardzo odpowiedzialną, a jeśli to wiedzą
to mocno utwierdź ich w tym przekonaniu. Twoi opiekunowie, mimo wszystko
mogą się nie zgodzić, więc co najważniejsze powiedz im na jaki cel chcesz
przeznaczyć swoje pieniądze. To będzie wyjątkowy dobry argument by pożyczyć
Ci dowolną kwotę. kiedy rodzice nadal będą stawać przy swoim, Ty wytłumacz im
jak bardzo potrzebna jest Ci dana rzecz, i jaką rolę odgrywa w Twoim życiu.
Ważne jest też czy sam dobrze się zastanowiłeś nad swoją prośbą. Bo może
chce kupić "kota w worku", lub rzecz która będzie Ci zbędna. A może zwyczajnie
idziesz na łatwiznę ? Np. za pieniądze spisujesz lekcje od rówieśników. Według
siebie samego użyj argumenty, oraz wszystkie "za" i "przeciw". Przedstaw je rodzicom,
i ich nakłoń. Może ktoś będize mógł Ci pomóc ? Np. starsza koleżanka lub wujek ?
Mam nadzieję, że moje rady okażą się pomocne, a rodzice pożyczą Ci pieniądze.


P.S. Nie zapomnij im podziękować.



Twoja (imię).
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T19:49:53+01:00
Hi John!
Thanks for searing your problem with me. I understand you can’t get to an agreement with your parents about the hours you’re supposed to be back home. Well, I can’t see any other way of solving the problem but by talking honestly with your parents. Find a moment some afternoon, possibly when no one is angry or tired and talk with them calmly. I expect that the problem is that you’ve abused their confidence. Try to negotiate your way out of the problem, ask them what they suggest would want you to do while being out to rebuild their trust. What I can say is, the more you often you tell them were you are, what you’re doing and when you’re going to be back home, the sooner they will see you as a trustworthy person and treat you as if you were grownup already.
Wish you luck solving your problem.
Hope to hear from you soon, Mike.
1 5 1