1. Zapisz w najprostszej postaci wzór na obwód:
a). trójkąta równobocznego o boku a,
b).trójkąta równoramiennego o bokach a,b,b
c).prostokąta,którego długość jest o 5cm większa niż szerokość
d).prostokąta,którego długość jest dwa razy większa niż szerokość

2.Zapisz długości boków trójkąta i podaj jego obwód,jeżeli:
a).pierwszy bok ma długość x, a każdy następny jest o 2 cm dłuższy od poprzedniego
b).drugi bok jest 2 razy dłuższy od pierwszego,a trzeci o 3 cm dłuższy od drugiego boku.

3.W sklepie są sprzedawane dwa gatunki jabłek: tańsze w cenie 2,45 zł i droższe w cenie 3 zł za kg. Konrad kupił x kg jabłek tańszych i y kg droższych. Ile zapłacił za jabłka?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-24T19:41:06+01:00
A)3a

b)2b+a

c)2a+2a+10=4a+10

d)2a+4a=6a

2.
a)x+x+2+x+2+2=3x+6

b)a+2a+2a+3=5a+3

11. 2,45x+3y
2010-02-24T19:41:25+01:00
1. Zapisz w najprostszej postaci wzór na obwód:
a). trójkąta równobocznego o boku a,
3a
b).trójkąta równoramiennego o bokach a,b,b
a+2b
c).prostokąta,którego długość jest o 5cm większa niż szerokość
4x+10
d).prostokąta,którego długość jest dwa razy większa niż szerokość
6x

2.Zapisz długości boków trójkąta i podaj jego obwód,jeżeli:
a).pierwszy bok ma długość x, a każdy następny jest o 2 cm dłuższy od poprzedniego
x, x+2, x+4
Ob = 3x+6

b).drugi bok jest 2 razy dłuższy od pierwszego,a trzeci o 3 cm dłuższy od drugiego boku.
x, 2x, 2x+3
Ob= 5x+3

3.W sklepie są sprzedawane dwa gatunki jabłek: tańsze w cenie 2,45 zł i droższe w cenie 3 zł za kg. Konrad kupił x kg jabłek tańszych i y kg droższych. Ile zapłacił za jabłka?

2,45x + 3y