Odpowiedzi

2010-02-24T19:50:29+01:00
X - liczba osłów
x+2 - liczba indyków
274 - liczba nóg
4x + 2(x+2) = 274
4x + 2x + 4 = 274
6x = 270
x = 45
x-2 = 45-2 = 43
Odp. Liczba osłów: 45, liczba indyków: 43.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T19:57:46+01:00
X -liczba osłów
x+2 -liczba indyków

każdy indyk ma 2 nogi więc:2(x+2)
każdy osioł ma 4 nogi więc :4x

równanie:
2(x+2)+4x=274
2x+4+4x=274
6x=270 /:6
x=45

czyli:
osłów było 45
indyków było 45+2=47