Odpowiedzi

2010-02-24T19:45:59+01:00
P=a*h/2
13+13=26
36-26=10
a=10
P=10*12/2
P=120/2=60 cm ²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T19:46:12+01:00
Oblicz pole trójkąta równoramiennego o obwodzie 36cm, wysokość 12cm opuszczonej na krótszy bok i ramieniu 1,3 dm.

Obw = 36cm
h = 12 cm
ramię = 1,3 dm = 13 cm
a = ? - podstawa trójkąta

2×13 = 26
36 - 26 = 10 - a
a = 10

P = ah :2
P = (10 × 12 ) :2
P = 120 :2
P = 60 cm²

W razie niejasności proszę pytać na pw :)
2010-02-24T19:49:39+01:00
L = 36 cm
h = 12 cm
a = 1,3 dm = 13 cm
x = połowa postawy

i teraz jako Twierdzenie Pitagorasa bo wysokość pada pod kątem prostym i dzieli podstawę na dwie równe częsci i korzystająć z Pitagorasa obliczy się połowę podstawy trójkąta czyli nasze x i razy dwa.

x kwadrat = 13 kwadrat - 12 kwadrat

x kwadrat = 169 - 144

x kwadrat = 25

x = 5

2x = 10

P = 1/2 * a * h
P = 1/2 * 10 * 12
P = 60 cm kwadratowych