Odpowiedz na pytania ;)


1.Zapisz dokładne imię i nazwisko głownych bohaterów ,,Zemsty"'

2.Wymien osoby i sytuacje które dostarczają nam humoru/są źródłem komizmu

3.Kto przestrzega Cześnika przed małżenskim ciężkim stanem i o czym mu przypomina?

4Kto wypowiada słowa:
,,Wprzódy słonce w miejscu stanie
Wprzódy w morzu wyschnie woda
Nim tu u nas bedzie zgoda"

5.Wymien dwa warunki które Klara postawiła Papkinowi gdy ten poprosił ja o rękę?

6.Dlaczego Papkin pisze testament,komu go przekazuje?

7.Komu przekazał Papkin w swoim testamencie swoją gitarę?

8.Dlaczego Wacław ,,oddał się w niewolę'' Papkinowi?

9.Kto pisze list w imieniu Klary do Wacława?

10.Kto wypowiada słowa: ,,dub do tumy pójdziesz na dno(...),albo reke oddasz Klarze"

11.Streść awanturę przy murze.Kto ją rozpoczał,jak przebiegła,jakie były jej konsekwencje?

12.W kilku zdaniach scharakteryzuj postać Papkina (stan posiadania,cechy charekteru,zachowanie,ocena)

13.Którą z postaci polubiłes i dlaczego.Podaj trzy postacie i trzy argumenty.

14.Podstolina wcześnij znała Wacława-pod jakim imieniem?


Proszę o szybka odpowiedz ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T20:39:31+01:00
1. Maciej Raptusiewicz, Rejent Milczek, Wacław Milczek, Klara Raptusiewiczuwna, Józef Papkin,Hanna Czerpinska
2.osoby:Papkin,sytuacje:scena pisania listu przez Dyndalskiego, piosenka Papkina, odmowa ożenku Kalry z Papkinem(jej warunki)
3. Dyndalski. Mówi mu, że jest już chory i niemłody
4.Cześnik
5. przyniesienie jej krokodyla(próba śmiałosci) i milczenie przez sześć miesiecy(próba posłuszeństwa)
6. Papkin pisze testament, bo twierdzi, ze Rejent go otruł winem. Przekazuje testament Klarze
7.Papkin gitare przekazał Klarze
8. Wacław oddał się w niewole, bo chciał być bliżej klary
9.Dyndalski, ale to CZesnik mu dyktuje
10.Cześnik
11. Awanture przy murze rozpoczął Czesnik, który widząc,ze Rejent wezwał murarzy do odbudowania muru kazał swoim sługom ich przegonic. Wywązała się bójka i murarze zaprzestali pracy, a Rejent postanowił wezwać Czesnika do sądu za pobicie jego pracowników
12.Papkin to biedak nie posiadający zadnego majątku. Przechwala się, ze jest bardzo waleczny, ale naprawde jest tchórzem. Potrafi pieknie mówić. Jest bardzo chytry na pieniądze i kłamliwy. Moim zdaniem pomimo jego wad jest bardzo zabawnym i ciekawym bohaterem.
13.Najbardziej polubiłam: Klare, dlatego ze jest ozsądna i mądra. Papkina:bo jest zabawny. Wacława:bo jest sprytny
14. Podsolina znała wcześniej Wacława. Miała z nim romans. Przedstawił jej sie jako książe
6 4 6
2010-02-24T20:49:14+01:00
1.Cześnik Maciej Raptusiewicz i Rejent Milczek
2.Papkin, kiedy opowiada o swojej odwadze i duchu walki; Cześnik, kiedy naśmiewa się z Papkina
3. Dyndalski przestrzega Cześnika i przypomina mu o tym, że jest już w podeszłym wieku i ma reumatyzm
4.Cześnik
5.Musiał przynieśc jej krokodyla i milczec przez 6 miesięcy
6.Ponieważ stwierdził, że Rejent go otruł i przekazuje je Klarze
7.Przekazał ją Klarze Rapyusiewiczównie
8.Ponieważ chciał byc blisko Klary
9.
10.
11.rejent nakazał mularzom naprawę muru. Cześnik wysłał służbę aby przepędziła robotników. Podczas gdy pachołkowie przeganiali murarzy, Cześnik i Rejent, stojąc w oknach, kłócili się. Cześnik postanowił rostrzygnąc spór pojedynkując się z Milczkiem, a Rejent napisał pozew do sądu. Do pojedynku nie doszło przez wesele Klary i Wacława. Zgoda kończąca spór była dla wszystkich ogromnym zaskoczeniem.
12. Papkin nie ma ani grosza. Gdyby nie Cześnik przymierałby głodem. Józef(papkin) rozpada się na dwie osoby: taką jaką jest i taką jaką chciałby pokazac innym. Naprawdę jest kłamcą, tchórzem i lowelasem. Udaje zaś, że jest odważny i szlachetny, podziwiany i kochny przez kobiety. Według mnie jest postacią niezbyt przykładną, ale za to bardzo śmieszną
13.Najbardziej polubiłam postecie:
-Papkina, ponieważ był zabawny, zachowywał się komicznie oraz często kłamał i kombinował z czego wynikały śmieszne sytuacje
-Klary, ponieważ była wrażliwa, lojalna i romantyczna
-Cześnika, ze względu na jego porywczośc, odwagę i pewnośc siebie
14. książe Radosław
3 2 3