Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T19:51:09+01:00
Pozytywna: dzięki niektórym owadom możemy skosztować owoce, pszczółkom ukraść miód
Negatywna: "zżerają" warzywa, owoce (są to szkodniki)

;p
9 3 9
2010-02-24T19:51:10+01:00
Pozytywne:
- owady odżywiające się pyłkiem kwiatowym odgrywają ogramną rolę w zapylaniu roślin niezbędnym do wytworzenia owoców i nasion
- wiele owadów drapieżnych redukuje liczebność szkodników roślin uprawnych
- pszczoły dostarczają miodu i wosku, kokony larw jedwabnika - nici do prod. jedwabiu
- żywią się martwą materią organiczną, czynią ją dostępniejszą dla reducentów
-wpływają na równowagę biocenotyczną
- stanowią pokarm dla innych owadów, ryb, płazów, ptaków, ssaków

Negatywne:
-pożerają wszelkie możliwe elementy roślin, pasożytują na nich, powodując osłabienie, nieprawidłowy rozwój lub śmierć rośliny (bielinek kapustnik, strzygonia chojnówka); niszczą uprawy
-wołek zbożowy, mącznik młynarek - żywią się nasionami zbóż - niszczą zapasy
-są pasożytami człowieka i zwierząt, mogą przenosić drobnoustroje (wesz ludzka, pluskwa domowa, komar widliszek)
17 4 17
2010-02-24T19:51:14+01:00
Zalety:
owady przenosza pyłki dzieki ktorym rozprzestrzenia sie roslinnosc
wady:
przenoszą równiez choroby i bakterie
7 2 7