Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T19:58:50+01:00
Promień podstawy wynosi tyle ile wysokość stożka ,
tworząca stożka wraz z promieniem podstawy i wysokością stożka tworzą trójkąt równoramienny prostokątny
ramiona o równych długościach to promien podstawy i wysokość
czyli r=h=10cm
tworzącą można wyznaczyć z twierdzenia pitagorasa
r*r + h*h = d*d ( d to tworząca stożka)
10*10 + 10*10 = d*d
200 = d*d
d=pierwiastek z 200 (około 14,142135623731 )

długość promienia podstawy - 10cm
długość tworzącej stożka - pierwiastek z 200 (około 14,142135623731 )
2 5 2
2010-02-24T20:00:44+01:00
H=10cm
Kąt rozwarcia = 90 stopni.
wyobrazmy sobie ze stozek przecinamy na polowe, tak wzdluz wysokosci, wtedy kat rozwarcia bedzie wynosil 45 stopni. jezeli bedzie on mial tyle stopni, to wtedy promien bedzie rowny wysokosci, czyli tez 10cm. najlepiej to wyglada na rysunku, ale mam nadzieje ze sobie jakos poradzisz..
r=10cm
jak chcemy obliczyc tworzaca, to mozemy obliczyc ze wzoru: a * pierwiastek z 3
pod a podtawiamy 10cm. czyli bedzie : 10 * pierwiastek z 3.

mam nadzieje ze cos rozumiesz, ale nie mialam pojecia jak to inaczej wytlumaczyc.. :)
1 5 1