Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T20:02:47+01:00
Tezeusz- zabił minotaura
herakles-wykonał 12 prac
prometeusz-wykradł ogień dla ludzi
odyseusz-wymyślił podstęp z koniem trojańskim,
achilles- miał być nieśmiertelny i nie miał niby żadnych słabych punktów oprócz słynnej pięty
perseusz-pogromca meduzy
2 2 2
2010-02-24T20:07:27+01:00
Tezeusz miał wykonac 7 prac, zanim przybyl do Aten.
1.Zabicie Perifetesa
2.Zabicie olbrzyma Sinisa
3.Zabicie Minotaura
4.Zabicie olbrzymiej dzikiej świni Faji w Krommyon
5. Zabicie łotra - Skejrona Megareńskiego
6.Zabicie siłacza Mickuna w zapasach
7.Okaleczenie Prokrustesa

Herakles - grecki heros. Syn Zeusa.
1. Zabicie lwa nemejskiego
2. Zgładzenie hydry lernejskiej
3. Schwytanie łani kerynejskiej
4. Schwytanie dzika erymantejskiego
5. Oczyszczenie stajni Augiasza
6. Przepędzenie ptaków stymfalijskich
7. Schwytanie byka kreteńskiego
8. Schwytanie klaczy Diomedesa
9. Zdobycie pasa Hippolity (królowej Amazonek)
10. Uprowadzenie wołów Gerionesa
11. Przyniesienie złotych jabłek z ogrodu Hesperyd
12. Sprowadzenie Cerbera z Hadesu

Prometeusz - Według jednego z mitów greckich Prometeuszulepił człowieka z gliny pomieszanej ze łzami. Duszę zaś dał mu z boskiego ognia, którego parę iskier ukradł z rydwanu boga Heliosa. Człowiek Prometeusza był o wiele słabszy od tytanów, był trzy razy niższy. Jedynie jego postać różniąca się od innych zwierząt, była niczym żywy obraz bogów.Prometeusz przemycił ogień dla ludzi w kawałku drewna. Tytan uczynił to, mimo iż wiedział, że było to wbrew woli Zeusa, który uważał ogień za przywilej bogów. Potem Prometeusz nauczył ludzi przetapiać metale, gotować jedzenie, uprawiać rolę, kuć zbroje, budować domy, czytać, pisać i ujarzmiać siły przyrody.

Odyseusz - Legendarny król Itaki. Według mitu był najprzebieglejszym z królów biorących udział w Wojnie Trojańskiej, autorem podstępu, dzięki któremu Grecy wygrali wojnę – konia trojańskiego.

Achilles - Tetyda, starając się zapewnić mu nieśmiertelność, niedługo po narodzeniu syna zanurzyła go w Styksie i w ten sposób uodporniła całe jego ciało na ciosy. Jedynym słabym punktem pozostała pięta, za którą Tetyda trzymała niemowlę. W to miejsce ugodziła go strzała, wypuszczona z łuku przez Parysa.

Perseusz - Polidektes namówił go do pozornie skazanej na klęskę wyprawy po głowę Meduzy.Patrząc na Meduzę przez odbicie w wypolerowanej tarczy (bezpośrednie spojrzenie w jej oblicze groziło śmiercią) zdołał ściąć jej głowę i schować ją do torby.Po powrocie na wyspę głowę potwora Perseusz pokazał Polidektesowi i jego dworowi, którzy też skamienieli.
3 3 3