Odpowiedzi

2010-02-24T19:57:58+01:00
Jest regionem wybitnie rolniczym, o jednym z najważniejszych w Polsce poziomów rozwoju tego działu gospodarki. Przez stulecia uważana była za spichlerz Polski. Uprawia się tam głównie pszenicę, żyto, ziemniaki, buraki cukrowe, rzepak oraz warzywa i owoce. Rozwinięta jest także hodowla trzody chlewnej, bydła i drobiu. Wysoko wydajne rolnictwo stało się podstawą rozwoju przemysłu spożywczego. Na obszarze całej tej krainy rozsiane są młyny, browary, zakłady przetworów ziemniaczanych, warzywnych i owocowych, gorzelnie oraz zakłady mięsne.
26 4 26
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T20:26:40+01:00
Jest to region rolniczy. Uprawia się tam głównie przenicę, ziemniaki , żyto, rzepak, buraki cukrowe, owoce i warzywa. Na obszarze całej tej krainy rozsiane są zakłady przetworów ziemniaczanych, warzywnych oraz owocnych. Jest to miasto małe które mieści 10 tys. mieszkańców. Największe miasta które się tam znajdują to : Leszno, Kalisz, Ostrów Wielkopolski, Konin. Wystepują tam złoża soli kamiennej oraz węgla brunatnego. Węgiel brunatny wydobywany jest na północy oraz na południu.


48 3 48