Odpowiedzi

2010-02-24T19:59:09+01:00
Jest naszym zbawicielem, autorytetem, przyjacielem i dobra duszą. Zawsze możemy się do Niego zwrócić o pomoc gdy potrzebujemy rady on zawsze ma dla nas otwarte serce i wyciągniętą rękę.

;p
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-24T20:03:06+01:00
Jezus Chrystus według chrześcijan założyciel Kościoła, Syn Boży oraz Zbawiciel. W islamie natomiast uznawany jest za proroka. Jezus Chrystus urodził się w żydowskiej rodzinie, jako syn Marii poślubionej Józefowi. Nadano mu imię Jezus. Jezus urodził się w wiosce Betlejem niedaleko Jerozolimy. Urodził się ok.8-4 p.n.e., a zmarł ok.30-33 n.e. w Jerozolimie. Jezus nauczał że:
*Królestwo Boże jest wspólnotą, gdzie Bóg jest głową, a ludzie członkami, a on sam jest przyczyną i gwarantem jego nadejścia;
*on sam jest Synem Bożym; według nauk większości Kościołów – prawdziwym Bogiem, ale i prawdziwym człowiekiem;
*jest współstworzycielem Wszechświata;
*on jest bożym barankiem (barankiem paschalnym) ofiarowującym swoje życie, aby dać ludziom możliwość uzyskania zbawienia;
* najważniejszym przykazaniem jest miłować swojego Boga całym sercem i umysłem, a bliźniego swego jak siebie samego, gdzie bliźnim jest każdy człowiek;
*wiara w to, że jest on Synem Boga, posłuszeństwo i miłość do niego prowadzą do nowego narodzenia – narodzenia się w Królestwie Bożym;
*nowe narodzenie daje nową naturę, uzdalniając takich ludzi do posłuszeństwa jego przykazaniom wypowiedzianym m.in. w Kazaniu na Górze;
*powróci "w obłokach niebieskich" w "Dniu Pańskim", aby dokonać sądu nad światem

proszę :)
2010-02-24T20:05:41+01:00
Jezus jest umiłowanym synem Boga. Jego matką jest Maryja.
Chrystus urodził się w Betlejem, w szopie w sród zwierząt bo nie było dla nich miejsca w gospodzie. Umarł na krzyżu dla naszego zbawienia