Odpowiedzi

2010-02-24T20:09:06+01:00
Cp1 = 5%
mr = 200g
mwo = 75g

ms1 = 5% * 200g/100% = 10g

Po odparowaniu pozostaje 125g H2O
Cp2 = 10g*100%/125g = 8%

Odp:Cp powstałego roztw. wynosi 8%
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-24T20:23:16+01:00
Dane:
m₁( początkowa masa roztworu)- 200g
C₁ % ( początkowe stężenie procentowe)-5 %

Korzystam ze wzoru na stężenie procentowe:
C % = ms( masa substancji) × 100 % : mr (masa roztworu)
to po przekształceniu otrzymamy:
ms = C % × mr : 100 %
Obliczam ms w tym roztworze:
ms= 5 % × 200g : 100 % = 10g (tyle wynosi masa substancji)

Skoro masa substancji w 200g roztworze stanowi 10 gram to na wodę przypada 190g ( bo 200g - 10g)
Po odparowaniu 75g wody jej masa wyniosła 115g (bo 190 - 75g), natomiast masa substancji nie uległa zmianie, ale zmniejszyła się masa całego roztworu.

Obliczam masę roztworu po odparowaniu 75g wody:
mr= ms + mw (masa wody
mr= 10g + 115g= 125g

Obliczam stężenie nowego roztworu podstawiając uzyskane dane:
C % = ms × 100 % : mr
C %= 10g × 100 % : 125g
C %= 8 %
Odp.Po odparowaniu 75g wody z 200g 5% roztworu otrzymamy nowe stężenie roztworu ,które wynosi 8 %.
5 4 5
2010-02-25T01:23:18+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. stęż. procent.
5g subst.-----100g roztworu
xg subst.-----200g roztworu
x=5*200/100
x=10g substancji

Odparowuję 75g wody, więc
10g subst.------125g roztworu(200g-75g)
xg subst.-------100g roztworu
x=10*100/125
x=8g
x=8%

Stężenie procentowe powstałego roztworu wynosi 8%
3 4 3