Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T20:04:50+01:00
To powiedzenie mówi o tym, że Kazimierz Wielki nauczył polaków budować z cegły, itd.
9 1 9
2010-02-24T20:05:03+01:00
Kazimierz wielki będąc w Polsce wprowadził budownictwo, większość domów były odtąd murowane i wytrzymalsze od drewnianych budowli, które dotąd były w Polsce.
4 2 4
2010-02-24T20:06:33+01:00
Ponieważ poprzez najazdy nie przyjaciół Polska została zrujnowana a zwłaszcza Kraków. Zostało wyburzonych wiele budowli i kościołów. Wiele zabytków i znaczących miejsc. Gdy Polak Kazimierz Wielki to zobaczył, natychmiast zarządził odbudowę tych miast. Polska znów stała się piękna, pełną zabytków i miejsc świętych. Znów można było tu spokojnie i dobrze żyć. Stąd przysłowie: "Został Polskę drewnianą, a zostawił murowaną".
6 4 6