1. Masa samochodu wynosi 650 kg. Jaki jest jego ciężar ?
2. Masa pojemnika o ciężarze 0,85 kN wynosi?
3. Masa klocka o objętości 0,2 m3 wykonanego z pewnej substancji wynosi 840 kg. Oblicz gęstość substancji.
4. Jaką masę ma kra lodowa o objętości 15 m3?
5. W pierścionku znajduje się diamentowe oczko o cięzarze 0,005 N . Jaka jest objętość tego oczka? Wynik podaj w centymetrach sześciennych
6. Rowerzysta jadąc pod górę , przebył drogę 2,4 km w czasie 10 minut. Z jaką poruszał się prędkością ?
7. Samochód przebył drogę 100 km w czasie 80 min, a następnie 40 km w czasie 30 min
a) Oblicz śr. prędkość samochodu
b) Jaką śr. prędkość miał samochód na pierwszym, a jaką na drugim etapie podróży ?
8. Ciało poruszą się ruchem jednostajnym z szybkością 21,6 km/h . Następnie rozpoczyna ruch jednostajnie przyspieszony z przyspieszeniem 0,5 m/s2, który trwa 8 sekund, po czym znowu porusza się ruchem jednostajnym . Jaką szybkość osiągnie ciało ?
9. Jaką drogę przebędzie samochód od chwili rozpoczęcia ruchu aż do uzyskania szybkości 100 km/h, jeżeli porusza się on ruchem jednostajnie przyspieszonym z przyspieszeniem 1,8 m/s2 ?

Wiem że zadania są dość proste, ale miałem je w 1 klasie, teraz jestem w 3 i mamy powtorzenie przed egzaminem, klasowka jest jutro wiec nie zdaze wszystkiego przypomniec. Prosze o podawanie calego rozwiazania z obliczeniami(dane, szukane, wzory itd.), prosze o pomoc chociaz przy kilku trudniejszych zadaniach.
Z gory dzieki, pozdrawiam

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T20:23:09+01:00
1.
m=650kg Fg=m*g
g=10m/s2 Fg= 650*10=6500N
2.
Fg=850N Fg/g=m
g=10m/s2 m=850/10=85kg
3.
V=0,2m3 ro=840/0,2=8400/2=4200
m=840kg
4.
V=15m3 m=V*ro
ro=920kg/m3 m=920*15 =13,8t
6.
s=2,4km v=s/t
t=10min.= 1/6h v= 2,4/1/6=2,4*6/1=14,4
7.
s1=100km
t1=80min=1 1/3h= 4/3h= 8/6h
s2= 40km
t2= 30min=1/2h= 3/6h
b)
v1=100/ 4/3= 100* 3/4= 75
v2=40/ 1/2= 40* 2/1= 80
a)
v= 75+80/ 8/6+3/6= 155/ 11/6= 155*6/11~ 85km/h


6 3 6
2010-02-24T20:33:26+01:00
1
650kg*10N/kg=650N
2
o,85kN=850N
850N/10N/kg=85kg
3
m-840kg
v=0,2m3
d=m/v=840/0,2=4200kg/m3
4
masa =gęstość kry *objętość
masa =gęstosć lodu ( nie znam jest w tablicach)*15m3
5
masa=0,005N
d=gestość diamentu ( z tablic)
V=m/d
6
v=s/t=2400m/10*60s=2400/600=4m/s
7
s1=100km
s2=40km
t1=80min
t2=30min
vsr=140000m/110*60=21,21m/s
v1=s1/t1=100000/80*60=20,8m/s
v2=s2/t2=40000/30*30=44,44
zad8
v1=21,6km/h=21600m/3600s=6m/s
a=0,5m/s2
t=8s
a=(v2-v1)/t
a=v2t-v1t
(a+v1t)/t=v2
(0,5+6*8)/8=v2
48,5/8=6,06m/s

zad9
v=100km/h=100000/3600=27,77m/s

a=v/t
t=v/a=27,77/1,8=15,4s
s=vt/2
s=27,77*15,4/2
s=213,82m

4 4 4