Odpowiedzi

2009-10-17T18:11:28+02:00
1. Prometeusz z gliny lepi człowieka
a) glina+ łzy= ciało
b) ogień niebieski- dusza
2.Człowiek ów jest nagi, bezbronny i bezradny ( stan pierwotny człowieka)
3.Prometeusz daje człowiekowi ogień
4.Człowiek silniejszy i bezpieczniejszy. Podporządkowuje sobie naturę. (stan kultury człowieka) (człowiek niezależny)
5. Bogowie- Puszka Pandory, nieszczęścia dla człowieka
6. Prometeusza zemsta na Bogach
a) daje im do wyboru kości owinięte w skórę i mięso
b) chciwi Bogowie wybierają ukryte kości
7. Zemsta bogów na Prometeuszu
a) przykucie do skał Kaukazu
b) codzienne wyjadywanie wątroby
c) cierpienia
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T20:28:04+02:00
1. Nowy władca niebios.

2. Opustoszenie ziemi

a) pozostał tylko mądry Tytan Prometeusz

3. Ulepienie człowieka z gliny.

a) tchnięcie życia w martwe ciała
b) Słabość i nędza pierwszych ludzi.

4. Narada wszystkich ludzi

a) wskazanie praw i obowiązków względem nowych władców niebios
b) obawy Prometeusza o zbyt dużych ciężarach
c) obmyślenie podstępu

5. Zabicie woła przed ołtarzem
a) podzielenie wnętrzności zwierzęta
b) wybranie przez Dzeusa

6. Odkrycie oszustwa
a) gniew boga

7. Odmówienie ludziom daru ognia.
a) własnoręczne zdobycie ognia przez ludzi
b) zapalenie pierwszego ogniska

8. Nowe umiejętności.
a) nauka uprawy roli, wskazanie ukrytych złóż.

9. zdenerwowanie władcy Olimpu
a) wezwanie Hefajstosa

10.przykucie sprawcy do skalnej ściany Kaukazu
a) wytrwałość Tytana

11. ogromne trudy niewoli
a).wysłanie orła, zjadającego odrastającą wątrobę uwięzionego

12. zranienie ptaka przez Heraklesa.
a) kres cierpień oraz wolność Tytana