Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T20:22:34+01:00
Jedna czesc-x,druga 240000-x
1/2(x-240000+x)=1/5*240000
1.2x-120000+1/2x=48000
x=168000

Podzielono na 168000 i 72000
3 3 3
2010-02-24T20:26:41+01:00
Jezeli polowa róznicy stanowi 1/5 calej sumy to aby wyszedl wynik musimy podzielic 240.00 przez 5 i nastepnie pomnozyc razy 2, poniewaz jak wiemy różnica jest suma odejmowanego wyniku, a w tym równaniu 1/5 stanowi jej połowe.

x = (240.000 x 1/5) x 2
x = 48.000 x 2 = 96.000

Odp. Kwote podzielone na 96.000 oraz 144.000.

Moim zdaniem jest dobrze. Jak ktos sie niezgadza prosze o inne rozwiazanie :)
Pozdrawiam.