Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T20:17:36+01:00
Jaś kupował haczyki w sklepie wędkarskim.Duży haczyk był o 7 groszy droższy od małego.Za 8 dużych haczyków i 6 małych zapłacił 3,50 zł.Ile kosztował duży haczyk,a ile mały?

x - cena haczyka małego
x + 0,07 - cena haczyka dużego

8* (x + 0,07) + 6x = 3,50
8x + 0,56 + 6x = 3,50
14x = 3,50 - 0,56
14x = 2,94
x = 0,21 zł cena małeo haczyka

x + 0,07 = 0,21 + 0,07 = 0,28 zł - cena haczyka dużego

Odp. Duzy haczyk koszkował 0,28 zł, a mały haczyk kosztował 0,21 zł
2010-02-24T20:20:45+01:00
X to duży haczyk
y to mały haczyk

co dwie linijki pisz klamre jako, że to układ równań

x=y+0,07
8x+6y=3,50

x=y+0,07
8(y+0,07)+6y=3,50

x=y+0,07
8y+0,56+6y=3,50

x=y+0,07
14y=2,94 //:14 (obustronnie dzielimy przez 14)

x=y+0,07
y=0,21

x=0,21+0,07
y=0,21

x=0,28
y=0,21

Sprawdzenie:
8x+6y=3,50
8*0,28+6*0,21=3,50
2,24+1,26=3,50
3,50=3,50