Odpowiedzi

2010-02-24T20:24:34+01:00
90km/h=90*(1000m/3600s)=25m/s
1,2t=1200kg
E=(mv^2)/2
E= (1200kg * (25 m/s)^2 )/2
E= (1200kg * 625 m2/s2 )/2
E= 375000J=375kJ

jeśli prędkość zmaleje 3 krotnie, wynik zmaleje 9 krotnie, czyli będzie wynosił 41,33kJ.

30km/h=30*(1000m/3600s)=8,33m/s
1,2t=1200kg
E=(mv^2)/2
E= (1200kg * (8,33 m/s)^2 )/2
E= (1200kg * 208,33 m2/s2 )/2
E= 41,33kJ
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T21:15:27+01:00
Ek = m * v2 / 2
Ek = 1200 kg * (25 * 25) / 2 = 375 000J = 375 kJ

Ek = m * v2 / 2
Ek = 1200 kg * (8,33 * 8,33) / 2 = 41 666,66 = 41,66666 kJ

Ek1 / Ek2 = 375 kJ / 41,66666 kJ = 9 razy
1 5 1