Odpowiedzi

2010-02-24T20:18:48+01:00
Amerykanie dnia 6 sierpnia 1945r zrzucili bombe atomowa na japonskie miasto hiroszime w czasie II wojny swiatowj aby japonia szybciej sie poddala i podpisala akt kapitulacji
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T20:22:15+01:00
Pierwszymi bojowymi użyciami broni atomowej były ataki na Hiroszimę i Nagasaki – jedyne dwa ataki atomowe w historii, których dokonano w roku 1945 w Hiroszimie (6 sierpnia o godzinie 8:15) i Nagasaki (9 sierpnia o godzinie 11:02). Zrzucenie bomb wywarło tak ogromny efekt psychologiczny, że Japonia po raz pierwszy w historii zdecydowała się skapitulować, w obawie przed kolejnymi atakami. Zaoszczędziło to wojskom alianckim konieczności desantu na Wyspy Japońskie, z pewnością okupionego ogromnymi stratami zważywszy na dotychczasową determinację i nieustępliwość Japończyków. Co ciekawe sam atak był blefem ze strony Amerykańskiej która to zrzuciła dwie, jedyne bomby jakie posiadała. Pierwsze i ostatnie w historii zastosowania broni jądrowej przypieczętowały zakończenie 2 Wojny Światowej.
9 3 9
2010-02-24T20:23:11+01:00
6 sierpnia 1945 roku podczas II wojny światowej Amerykanie zrzucili bombę atomową na Hiroszimę a 3 dni później na Nagasaki.
W ten sposób chcieli zmusić Japonię do kapitulacji.
Skutek wybuchu bomby w Hiroszimie był taki ,że zginęło 78 tysięcy ludzi i zostało zniszczone 80 % miasta. W Nagasaki zginęło 42 tysiące ludzi i zniszczono 39 % miasta.Wiele osób zachorowało na chorobę popromienną i ulegli skażeniu radioaktywnemu.
8 4 8