Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-24T20:26:19+01:00
Bedize dobrze jak wypadnei 5 lub 6 na ktores z kostek
prawdopodobienstwo ze przy pojedynczym rzucie kostka wypadnie 5 lub 6
to 1/3
rzut dwoma kostkami to to samo co dwa rzuty jedna wiec
za pierwszym rzutem prawdopodobiensto 1/3 i za drugim 1/3

ogolnie pradopodobienstwa dodaje sie tak ze jak mamy dwa zdarzenia o prawdopodobienstwach a i b
to prawdopodobienstwo ze zajdzie conajmniej jedno z nich to a+b-ab
czyli u nas to jest 1/3+1/3-1/9=5/9
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-24T20:28:15+01:00
Ω=36
A-zbiór elementów, gdzie przynajmniej jedna liczba jest wieksza od 4
a={(1,5)(1,6)(2,5)(2,6)(3,5)(3,6)(4,5)(4,6)(5,1)(5,2)(5,3)(5,4)(5,5)(5,6)(6,1)(6,2)(6,3)(6,4)(6,5)(6,6)}
P(A)=20/36=5/9
2010-02-24T20:29:40+01:00
N = 6² = 36
A = { 15,16,25,26,35,36,45,46,51,52,53,54,55,56,61,62,63,64,65,66}
n(A) = 20
P(A) = n(A) / N = 20/36 = 5/9
Odp. 5/9
1 5 1