Napisz w postaci cząsteczkowej jonowej i skróconej jonowej rownania rekacji zobojętniania wodorotlenków potasu i baru kwasami siarkowodorowymi i azotowym (V)
a) KOH + H 2 S ------->
-------------------------------
---------------------------------
B) Ba (OH) 2 + H2S ------->
--------------------------------
----------------------------------
c) ----------------------------
----------- ----> K + NO 3 + H2O
d) -----------------------------
-------------------------------
OH + H -----> H2O

te linie ---------------------- to tam trzeba uzupełnić. a wszystkie cyfry co tu sa to one mają być takie małe. u dołu. teamt to sole : reakcje zobojętniania

błgam o pomoc będzie naj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T20:44:24+01:00
A) 2 KOH + H2S -> K2S + 2 H2O
2 K(+) + 2 OH(-) + 2 H(+) + S(2-)-> 2 K(+) + S(2-) + 2 H2O
OH(-) + H(+) -> H2O
stymże znaki w nawiasach określają wartościowość po reakcji dysocjacji toteż zapisz je sobie u góry(tak jak zapewne na lekcji już robiliscie wcześniej)
b) Ba(OH)2 + H2S -> BaS + 2 H2O
Ba(2+) + 2 OH(-) + 2 H(+) + S(2-) -> Ba(2+) + S(2-) + 2 H2O
OH(-) + H(+) -> H2O <-istotą każdej reakcji dysocjacji jest otrzymywanie wody ale przepisze Ci to w kazdym podpunkcie.;]
c) KOH + HNO3 -> KNO3 + H2O
K(+) + OH(-) + H(+) + NO3(-) -> K(+) + NO3(-) + H2O
OH(-) + H(+) -> H2O
d)Ba(OH)2 + 2HNO3 -> Ba(NO3)2 + 2H2O
Ba(2+) + 2 OH(-) + 2 H(+) + 2 NO3(-) -> Ba(2+) + 2 NO3(-) + 2 H2O
OH(-) + H(+) -> H2O
4 4 4
2010-02-24T20:51:26+01:00
2KOH + H2S ------> K2S + 2H20
Ba(OH)2 + H2S----> BaS +2H20

jonowo : 2K+ +2OH- +H2s- --->2K+ + s2- +2h20
jonowo skr. 2OH- + H2S --->S2- + 2H2O

ba2+ + 2OH- + H2s---> Ba2+ + s2- +2h20
2OH- +h2s --->s2- +2h20

----------------------------------------------------------
KOH + HNO3 ---> KNO3 + H20
Ba(OH)2 + 2HNO3-> Ba(NO3)2 + 2H20

JONOWO: K+ + OH- + H+ + NO3- ---> K+ + NO3- +h2O
skr OH- + H+ ---> H20

jonowo Ba2+ 2OH- + 2H+ +2NO3- ---> Ba2+ + 2NO3- +2h20
skr 2OH- + 2H+ ---> 2H20