Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T20:43:34+01:00
W pierwszym pokoleniu 100% barwy czerwonej

w drugim pokoleniu: 75%barwy czerwonej i 25 % barwy żółtej
1 1 1
2010-02-24T21:18:34+01:00
Y- zabarwienie czerwone (dominujące)
y= zabarwienie żółte (recesywne)

P YY i yy

F1 Yy, Yy, Yy, Yy w pokoleniu F1 nie ma potomstwa o żółtych owocach

F2 (krzyżujemy dwie heterozygoty z pokolenia F1)
YY, Yy, Yy, yy 25% w pokoleniu F2 ma żółte owoce


Jeżeli natomoast patrzysz na oby dwa pokolenia to 1/8 ma żółte owoce czyli to jest 12,5 %