Odpowiedzi

2010-02-24T20:29:56+01:00
1+5=6
36:2=18
18:6=3
czyli jezeli stosunek 1:5, to jeden bok ma 3 cm , a drugi 3*5=15 cm. odp. b :)
1 1 1
2010-02-24T20:30:21+01:00
No masz 36 obwód, boki są w stosunku 1:5 czyli masz tak jakby 6 części.
36/2 żeby był stosunek tylko tych dwóch boków =18

Dzielisz 18/6 = 3 czyli jedna część ma 3

1 część = 3, 5 części = 3*5 = 15
Odpowiedź b
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T20:31:42+01:00
Przyjmijmy ze krótszy bok mierzy wartośc x
dłuższy bok natomiast musi mierzyć 5x
wynika to z tego ze jeden jest 5 razy dluższy niz drugi.

Obwód prostokąta liczymy wiez wzorem Obw=2x+2*5x
Wiadomo juz ze obwod mierzy 36, a więc:
36= 2x+2*5x
36=2x+10x
36=12x //:12 (obustronnie dzielimy przez 12)
x=3

5x=5*3=15

toteż odpowiedz brzmi 3 i 15

skala 1:5 to 3:15
1/5=3/15

Powodzenia !