Znajdź w opisie przyrody po pięć epitetów, uosobienia, porównania.
"Przecież wokoło nich ciągnęły się lasy
Litewskie! tak poważne i tak pełne krasy! -
Czeremchy oplatane dzikich chmielów wieńcem,
Jarzębiny ze świeżym pasterskim rumieńcem,
Leszczyna jak menada z zielonemi berły,
Ubranemi, jak w grona, w orzechowe perły;
A niżej dziatwa lesna: głóg w objęciu kalin,
Ożyna czarne usta tuląca do malin.
Drzewa i krzewy liśćmi wzięły się za ręce
Jak do tańca stające panny i młodzieńce
Wkoło pary małżonków. Stoi pośród grona
Para, nad całą leśną gromadą wzniesiona
Wysmukłością kibici i barwy powabem:
Brzoza biała, kochanka, z małżonkiem swym grabem.
A dalej, jakby starce na dzieci i wnuki,
Patrzą siedząc w milczeniu: tu sędziwe buki,
Tam matrony topole i mchami brodaty
Dąb, włożywszy pięć wieków na swój kark garbaty,
Wspiera się, jak na grobów połamanych słupach,
Na dębów, przodków swoich, skamieniałych trupach."

2

Odpowiedzi

2010-02-24T20:42:00+01:00
Epitety: lasy Litewskie, psterski rumieniec, brzoza biała, skamieniałe trupy i orzechowe perły
porównania : Leszczyna jak menada z zielonemi berły, Ubranemi, jak w grona, w orzechowe perły , Wspiera się, jak na grobów połamanych słupach ,
Drzewa i krzewy liśćmi wzięły się za ręce
Jak do tańca stające panny i młodzieńce
uosobienia: Jarzębiny ze świeżym pasterskim rumieńcem,Drzewa i krzewy liśćmi wzięły się za ręce, Dąb, włożywszy pięć wieków na swój kark garbaty

Mam nadzieje ze jest to dobrze ;)

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T20:51:10+01:00
Epitety: lasy Litewskie, pełne krasy, dzikich chmielów, brzoza biała, brodaty dąb ;p
porównania:
1. Leszczyna jak menada z zielonemi berły
2.Ubranemi, jak w grona
3.Wspiera się, jak na grobów połamanych słupach
4.A dalej, jakby starce na dzieci i wnuki- tego nie jestem pewna ;d ;p
1 5 1