Odpowiedzi

2010-02-24T20:42:17+01:00
6kąt foremny to 6 trójkątów równobocznych
czyli 6(a²√3:4)
= 6 (4√3)= 24√3 <- już
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T20:42:41+01:00
A=4cm

P=a²√3/4 * 6
P= 4²√3/4 * 6
P=16√3/4 * 6
P=16√3/2 * 3
P=8√3 * 3
P=24√3 (cm²)

Pole sześciokąta foremnego wynosi 24√3 cm²


Liczę na NAJLEPSZY
15 4 15
2010-02-24T20:43:06+01:00
Pole sześciokąta foremnego o boku a jest równe sześciokrotności pola trójkąta równobocznego o boku a.

P = 6 * ¼ a² √3

P = 6 * ¼ 4² √3
P = 24√3 [cm²]
4 2 4