Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T20:47:05+01:00
Perykles - syn zwycięzcy spod Mykale Ksantipposa, ze strony matki Agaristy wywodził się z rodu Alkmeonidów. Paradoksalnie, mimo że władza w polis skupiona była w jego rękach, to on stworzył demokrację ateńską. Wystąpił w roku 463 p.n.e. jako oskarżyciel Kimona, obalił z Efialtesem 462 p.n.e. Areopag, przez zaprowadzenie diet dla sędziów itd. dał ludowi większy udział w sprawach państwowych i utwierdził umiarkowaną demokrację. W latach 444 - 429 p.n.e., obalając swego konserwatywnego przeciwnika Tucydydesa, był wybierany corocznie na stanowisko stratega czyli dowódcy wojskowego mającego jednocześnie wpływ na politykę Aten. Rozszerzył i wzmocnił ustrój demokratyczny, otaczał opieką filozofów i artystów. Zaoszczędzone pieniądze przeznaczał na budowę wspaniałych gmachów (Partenon 447 ? 438 p.n.e., Propyleje).
10 3 10
2010-02-24T20:49:24+01:00
Perykles był największym ateńskim politykiem, doskonały mówcą i ateńskim mężem stanu. Jest twórcą ateńskiej demokracji. Urodzony ok.495 r. p. n. e; był najwybitniejszą postacią, która przewodziła ludowi ateńskiemu. Dzięki swojemu talentowi kierował polityka Aten przez niemal 30 lat.Syn zwycięzcy spod Mykale Ksantipposa, ze strony matki Agaristy wywodził się z rodu Alkmeonidów.
7 4 7
2010-02-24T20:50:50+01:00
Perykles(po 500-429 p.n.e.) -ateński mąż stanu,kierownik polityki ateńskiej.Dzięki niemu Ateny stały się ośrodkiem kulturalnym Grecji.
9 3 9