Odpowiedzi

2010-02-24T23:30:39+01:00
1ha=10 000m²
10ha=100 000m²

skala 1:10 000
1cm na mapie=10 000cm w rzeczywistości=100m w rzeczywistości
1cm² na mapie=100m×100m=10 000m² w rzeczywistości

i masz proporcję:

1cm²-10 000m²
x cm²-100 000m²
.......................
x=100 000:10 000
x=10cm²
odp. a]
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T23:37:03+01:00
Skala 1:10000
zamieniamy skale liczbowa na mianowana
1cm-10000 cm
1cm-100m
1cm^2-10000m^2

1ha=100a
1a=100m^2
10ha=1000a=100000m^2
1km=1000m
1km^2=1000000m^2

1cm^2 - 10000m^2
x cm^2 - 100000m^2

100000m^2*1cm^2:10000m^2=10cm^2

odp:a ;)