Heej pomocy.!
przyroda:
wymien trzy szczyty sięgające 8000 m n.p.m
historia;
na podstawie mapy w podrecniku lub w atlasie napisz pod jakim zaborami znajdowały się Wielkopolska, Mazowsze, Pomorze, galicja(Małopolska południowa i do kogo należał sląsk. Odpowiedz na pytania:
a) w jakich rejonach Polski nastąpiło uprzemysłowienie.?
b)Gdzie najlepiej rozwineła sie gospodarka rolna.?
c)W którym zaborze Polacy w drugiej połowie XIX wieku mieli najwieceej swobób narodowych.?

zadanie 2
W ktorych zaborach miały miejsce wymienione wydarzenie.?
Wpisz je w odpowiednich zaborach. Niektóre określenia mogą być użyte dwukrotnie. Cwiczenie możesz poszerzyć o inne fakty historyczne, w tym również dziejów twojego regionu:

powstanie listopadowe,obrona polskiego stanu posiadania (sprawa michała drzymały), strajk szkolny we wrześniu (obrona przed germnizacją), powstanie styczniowe ,nauczanie w domach prywatych.

zabo pruski-
zabór rosyjski-
zabór austriacki-

3

Odpowiedzi

2010-02-24T20:56:53+01:00
Przyroda:
Mont Blanc
Mount Everest
Makalu
Historia:
Wielkopolska- pruski
13 3 13
2010-02-24T21:03:09+01:00
Mont everest czyli czomolugma
dalej niestety nie wiem
wielkopolska pruskim
mazowsze austria i prusy
pomorze prusy
slask austria malopolska tez austria
a nie wiem
b jezeli o to chodzi to to w zaborze pruski
dalej nie wiem
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T21:23:01+01:00
Zabór pruski- Pomorze, wielkopolska, mazowsze
Zabór austryjacki- galicja, małopolska
Zabór rosyjski-------(nic z wyzej wymienionych)

W zaborach austryjackim oraz w pruskim nastąpiło urzemysłowienie, w okolicach małopolski, mniej więcej w tych samych rejonach rozwinała się gospodarka rolna, bo kraje te były bogate, a wic stać je było, na różnego rodzaju nowinki technczne, czyli np. nawozy sztuczne, nowe techniki uprawy roli.

Najwięcej swobó narodowych było w zaborze austryjackim
----------------------------------------------------------------------------------
powstanie listopadowe- zabór rosyjski
obrona polskiego stanu posiadania- zabór pruski
powstanie styczniowe- zabór rosyjski

10 2 10