Odpowiedzi

2010-02-24T21:04:40+01:00
Masa roztworu:
120 g + 500 g = 620g

1,1 g - 1 cm³
620 g - x
x = 563,63 cm³

Masa molowa soli = 65 + 96 = 161 g/mol
161 g - 1 mol
120 g - x
x = 0,745 mola

0,745 mola - 0,56363 dm³
x - 1 dm³
x = 1,32 mol/dm³ - takie będzie stężenie soli
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T01:15:09+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).

1.Masę soli zamieniam na liczbę moli
mZnSO4=65u+32u+4*16u=161u
1mol ZnSO4--------161g
xmoli ZnSO4-------120g
x=120/161
x=0,75mola

2.Masę roztworu zamieniam na objętość roztworu
v=m/d
v=620/1,1
v=563,6cm3

3. Obliczam stęż. molowe
0,75mola-------563,6cm3
xmoli-----------1000cm3
x=1,33mol/dm3

4 4 4