Janek ma 29 znaczków w jednej kopercie i 16 w drugiej i chce dołożyć do każdej koperty po tyle samo znaczków tak,aby w pierwszej było 2 razy więcej znaczków niż w drugiej.Po ile znaczków powinien dołożyć do każdej koperty ? ROZWIĄZANIE MA BYĆ Z 1 NIEWIADOMĄ !!!!!!!!

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-24T21:15:45+01:00
X-szukana wartosc
29+x=2(x+16)
29+x=2x+32
x=-3
ODP Dokladanie nic nie da, powinien wyjac 3 znaczki lub zmienic tresc zadania
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T21:18:02+01:00
29=ilośc znaczków w 1 kopercie
16=ilość znaczków w drugiej kopercie

x= ilość dołożona

29+x=2(16+x)
29+x=32+2x
x-2x=32-29
-x=3
x=-3

z rozwiązania zadania wynika że powinien z każdej koperty WYJĄĆ po 3 znaczki i wtedy w 1 kopercie bedzie 29-3=26
w 2 kopercie bedzie:16-3=13
i wtedy w pierwszej bedzie 2 razy więcej niż w drugiej