Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T21:02:10+01:00
Angielski poeta i dramatopisarz a w późniejszym okresie życia również aktor. Żył w czasach Elżbiety I i Jakuba I, kiedy to powstał teatr elżbietański.

Jego ojciec John pochodził z chłopskiej rodziny, lecz po pewnym czasie porzucił rolnictwo i przeprowadził się do miasta gdzie został burmistrzem. Matka Mary pochodziła z zieministwa. Mieli ośmioro dzieci z których najstarszy był William.
.

Z biegiem czasu zaczął grywać w teatrach, potem zaś zajął się pisaniem sztuk i poematów.


Był on autorem 36 sztuk. Pisał kroniki historyczne, komedie oraz tragedie. .
Za najlepsze komedie uważa się: „Poskromienie złośnicy”, „Stracone zachody miłości”, „Sen nocy letniej”, „Wiele hałasu o nic”, „Kupiec wenecki”, zaś spośród tragedi należy wymienić: „Juliusz Cezar”, „Tymon Ateńczyk”, „Król Leos”. Drmaty psychologiczne i poetyckie: „Romeo i Julia”, „Hamlet”, „Makbet”, „Otello”.
2010-02-24T21:04:58+01:00
Szukam informacji (KRÓTKICH) o Williamie Szekspirze. 3-4 zdania. Aby podyktować klasie !!

Angielski poeta i aktor .Napisal około 150 senetów i około 40 sztuk.Bardziej znany zrobił się po własnej śmierci zaczeło się wtedy zauważć jego haryzme i sens pisania .Mówiono o nim ze jest poeta anglii
2010-02-24T21:06:02+01:00
William Szekspir - ur.23 kwietnia 1564r. Miejsce urodzenia Stratford-upon-Avon,zmarł 23 kwietnia 1616r. tamże. Był on angielskim poetą,dramaturgiem oraz aktorem.Powszechnie uważany jako za jednego z najwybitniejszych pisarzy literatury angielskiej oraz reformatów teatru. Napisał około 40 'sztuk' i 154 'sonety'.