Za pewną sumę pieniędzy można kupić 18 ryz papieru do ksero po 16,80zł za 1 ryzę.
a)Ile ryz o 33 ⅓ % tańszych można kupić za tą samą cenę pieniędzy.
b)Na ile dni wystarczy zapas tańszego papieru,jezeli w szkole zużywa się dziennie ok. 150kartek papieru.

1ryza - 500kartek.

2

Odpowiedzi

2010-02-24T21:24:59+01:00
A)
18ryz*16,8 zł=302,4 zł
16,8 zł - 16,8 *33,(3) %= 16,8 -5,5944= 11,2 zł

302,4 zł : 11,2 zł = 27 - tyle ryz można kupić

b) 27 *500 = 13500
13500 :150= 90 dni >na tyle dni wystarczy papieru
14 4 14
Najlepsza Odpowiedź!
  • mmmo
  • Rozwiązujący
2010-02-24T21:28:24+01:00
A.
wszystkich ryz 18
koszt jednej ryzy-18zł
33,3 % z 16,80
33,3% podzielić przez 100% razy 16,80 zł=5,5944
16,80zł-5,5944=11,2056zł
kosz wszystkich ryz po 16,80 zł:
18 razy 16,80=302,40
302,40zł podzielić na 11,20 zł=27 ryz papieru
Odp. można kupić 27ryz papieru
b.
1 ryza-500 kartek
27 ryz razy500 kartek=13500
13500 podzielić na 150=90
odp.27ryz papieru wystarczy na 90 dni.
12 4 12