Dwudziesto kilogramowa porcja lodów truskawkowych zawiera 0,001 grama witaminy C.Dzienne zapotrzebowanie organizmu na witaminę C wynosi 0,075 grama .Czy zjadając codzinnie 1 kg lodów truskawkowych,dostarczyłbyś organizmowi wystarczająca dawkę tej witaminy?


Prosze o szybką pomoc..;D

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T21:08:17+01:00
20 kg - 0,001 g vit C
1 kg - x
x = 0,00005 g vit C - tyle witaminy w kg lodów
0,00005 < 0,075
Zjadając kg lodów nie zapewni się odpowiedniej dawki witaminy
2 3 2
2010-02-24T21:08:21+01:00
Zupełnie nie..
20kg - 0,001
1kg - x

x= 1000 x 0,001 ; 20000 = 0,00005 grama

w 1 kg jest 0,00005 grama witaminy C
czyli zjadając 1kg nie zaspokoisz wymagania organizmu ;]
jesli potrzebujesz ile musisz zerzrec lodow zeby witamine c zaspokoic napisz na priv
pozdrawiam;]
2010-02-24T21:09:20+01:00
20kg porcja lodów truskawkowych zawiera 0,001 grama witaminy C
Dzienne zapotrzebowanie wynosi 0,075 grama
Moim zdaniem można to zad z proporcji zrobić 1 pomnożyć razy 0,001 i podzielić wynik mnożenia przez 20 i wówczas wychodzi mniej niż dzienne zapotrzebowanie
0,00005 < 0,075