Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T19:27:34+02:00
Ponieważ w podstawie graniastosłupa mamy trójkąt prostokątny, więc pole powierzchni podstawy obliczamy:

Pp=½×(6cm×8cm)= 24cm²

Powierzchnia boczna to trzy prostokąty więc:

Pb=10×(6cm+8cm+10cm)=240cm²

Pole powierzchni całkowitej:

Ppc= 2×Pp+Pb= 2×24cm²+240cm²=288cm²

Objętość:

V=Pp×h=24cm²×10cm=240cm³
1 5 1
2009-10-17T20:55:23+02:00
Myślę że pole powierzchni to będzie 288 cm 2 (te 2 to znaczy kwadratowych), a objętość to 240 cm 3 (te 3 to znaczy sześciennych). ;)