Ania miała 10 jednakowych banknotów. Witek miał 3 banknoty,
czy jednakowe - nie wiadomo. Ania rozmieniła Witkowi jeden banknot.
Po tej zamianie Ania miała 1 banknot stuzłotowy, a Witek miał
12 jednakowych banknotów. Ile pieniędzy miała Ania, a ile Witek?

Potrzebuję rozwiązanie na liczbach

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-17T18:56:37+02:00
10x - banknoty Ani
Po zamianie:
Ania- 1b-> 100 zł
Witek- 12y
jeśli Ania rozmieniła 1 banknot Witkowi i za 10 banknotów otrzymała 1 banknot 100 złotowy więc
x-10 zł
12 *10=120 zł
Odp.Ania miała 100 zł a Witek 120 zł
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T19:06:47+02:00
10x - banknoty Ani
3y-banknoty Witka

Po dokonaniu zamiany:
Jeżeli Ania po rozmienieniu Witkowi 1 banknotu, ma jeden banknot 100 złotowy, a Witek 12 o nieznanych nominałach to
x jest równe 10 zł [Ania miała 100 zł]
a Witek miał 120 zł [12x, a przed zamianą w 1 setce i dwóch 10]
10 4 10
2009-10-17T19:09:02+02:00
3-1=2-tyle banknotow mial witek bez wymienienia
100:10=10-tyle banknotow dostal Witek po wymianie
100zł- to kasa Ani
12x10zł=120-kasa witka
Odp: Witek ma 120zł a Ania 100zł.
7 4 7