Kuchnia gazowo-elektryczna wraz z opakowaniem waży 32,5kg.Kuchnia jest 4 razy cięższa od opakowania.Ile kg waży sama kuchnia?

analiza

x-waga opakowania
4x-waga kuchni
..........waga brutto
={
..........waga kuchni wraz z opakowaniem
Ułożenie i rozwiązanie równania.
POMÓŻCIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2010-02-24T21:27:22+01:00
X-waga opakowania
4x-waga kuchni
x+4x = 5x
5 x = 32,5 |:5
x = 6,5

6,5 *4 = 26

Odp. Kuchnia waży 26 kg
1 5 1
2010-02-24T21:27:32+01:00
4x+x=32,5
5x=32,5 /5
x=6,5

waga kuchni
4*6,5=26
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T21:28:35+01:00

przez x oznaczamy wagę opakowania, a waga kuchni jest 4 razy większa, więc 4x.
Waga brutto to waga zawartości i opakowania to mamy podane:32,5kg
Skoro kuchnia waży 4x, a opakowanie x, a razem 32,5kg to możemy zapisać proste równanie.
4x+x=32,5
5x=32,5 (dzielimy przez 5)
x=6,5 kg (masa opakowania:tara)
4x=4*6,5=26kg(masa kuchenki:netto)
1 4 1