Zad.1
Rozwiąż równania i nierówności:
a)|8x+16|=32
b) 3|2x-3|-20=4
c)|5-4x|≤6
d)|6x+4|<-2
Zad.2
Narysuj dowolny trójkąt ABC.Przekształć go w symetrii osiowej względem prostej niemającej żadnego punktu wspólnego z trójkątem ABC.

2

Odpowiedzi

2009-10-17T19:00:49+02:00
A) 8x+16=32 |-16
8x=16 |/8
x=2

b) 3|2x-3|-20=4
6x-9-20=4 |+29
6x=33
x=5.5

c)|5-4x|≤6 |-5
4x≤1 |/4
x≤1/4

d)|6x+4|<-2 |-4
6x<-6 |/6
x=1

a 2 niestety Ci nie mam jak narysowac:)

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T21:30:23+02:00
(8x+16) =3 2
8x = 32-16
8x = 16 | :8
x = 2
_____
3(2x-3)-20 = 4
6x-9-20 = 4
6x = 4+9+20
6x = 4+29
6x = 33 | :6
x = 33/6
x = 5 1/2
_____
(5-4x) ≤ 6
4x ≤ 6-5
4x ≤ 1 | :4
x ≤ 1/4
_____
(6x+4) < -2
6x < -2-4
6x < -6 | :6
x < -1