Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T22:38:55+01:00
Najpierw musimy sprawdzić jaką długość ma każda krawędź poszczególnego sześcianu oraz obliczyć dzięki temu jaka jest objętość każdego z nich:
P=6a2 na tym na razie bazujemy

6a2=54
a2=9
a=3 zatem V=a3 , czyli V = 27cm3

kolejny sześcian na tej samej zasadzie
a=4 V=64cm3

i następny
a=5 V=125cm3

Po przetopieniu nasz nowy sześcian ma objętość:
V1+V2+V3

czyli w sumie 216cm3

korzystajac ze wzoru na objętość sześcianu : V=a3 , wyliczamy ile cm ma krawędź nowego

czyli 216cm3=a3
a=6cm

obliczamy pole pow. nowego sześcianu:
P=6 * 6 * 6 = 216cm2

;)
2010-02-24T22:43:58+01:00
Dane:
P 1=54 cm2
P2=96 cm 2
P 3=150 cm2
szukane:
P=?
najlepiej będzie obliczyć objętości każdego z sześcianów w tym celu musimy obliczyć bok
P1 =6 a2 stąd 54 cm 2=6a2 /:6
a2=9 cm2
a=3 cm
V1=a3---------V1=27cm3
P2= 6a2 stąd 96cm2=6a2 /:6
a2=16 cm2
a=4cm
V2=a3---------V2=64cm3
P3=6a2 stąd 150cm2=6a2 /:6
a2=25 cm2
a=5cm
V3=a3-----------V3=125 cm3
obliczamy objętość 3 sześcianów
V1+V2 +V3=27 cm3+64cm3+125cm3=216cm3
a3 nowego sześcianu=216 cm3
a=6 cm
P nowego sześcianu=6 *36cm2
P=216cm2
odp:pole otrzymanaego sześcianu wynosi 216 cm2.