Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T21:46:50+01:00
1.
2*12:22*1:11*16=144:22:176=13:2:16

2.
Maltoza C12H22O11

12*12u/12*12u+22*1u+11*16u = 144/342 ~ 42%

Glukoza C6H12O6

6*12u/6*12u+12*1u+6*16u = 72/180 = 40%

Gl=40%<Ma~42%

Odp. Maltoza .


~ - > równe w przybliżeniu ;p
1 5 1
2010-02-25T00:40:59+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.
Sacharoza----C₁₂H₂₂O₁₁
mC=12*12u=144u
mH=22*1u=22u
mO=11*16u=176u
mC : mH : mO = 144 : 22 : 176
mC : mH : mO = 72 : 11 : 88

2.
Glukoza---C₆H₁₂O₆
mC=12u
mH=1u
mO=16u
mC₆H₁₂O₆=6*12u+12*1u+6*16u=180u
180g glukozy----------100%
72g węgla-------------x%
x=72*100/180
x=40% węgla

Maltoza---C₁₂H₂₂O₁₁
mC=12u
mH=1u
mO=16u
mC₁₂H₂₂O₁₁=12*12u+22*1u+11*16u=342u
342g maltozy----------100%
144g węgla-------------x%
x=144*100/342
x=42,1% węgla
Więcej węgla zawiera maltoza(42,1%) niż glukoza(40%)
1 5 1