Drużyna żeglarska, płynąc po największym polskim jeziorze Śniardwy, odległośc między dwiema przystaniami, która na mapie w skali 1:1 000 000 wynosi 5 cm, pokonała w czasie 2godz. i 30min. Średnia prędkośc żaglówki wynosiła:
a)2000m/h b)20km/h c)2000m/s d)20m/s

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T21:56:37+01:00
Drużyna żeglarska, płynąc po największym polskim jeziorze Śniardwy, odległośc między dwiema przystaniami, która na mapie w skali 1:1 000 000 wynosi 5 cm, pokonała w czasie 2godz. i 30min.

skala 1:1 000 000 oznacza, że 1cm na mapie to 1 000 000cm w rzeczywistości
1000 000cm=10 000m=10km
czyli 1 cm na mapie to 10 km w rzeczywistości
skoro na mapie odległość wynosiła 5cm (5cm=5*1cm), to w rzeczywistości 5*10km=50km

2godz. i 30min.=2,5godz.
50km/2,5godz=20 km/godz.

Odp.B
2010-02-24T21:57:46+01:00
1: 1000000 to znaczy ze 1 cm na mapie w rzeczywistosci odpowiada 10 km
natomiast 5 cm na mapie to w rzeczywistosci 50 km

50km / 2,5 h = 20 km/h czyli odpowiedz b)
pozdro...