Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T21:55:08+01:00
Kaukulator- x
komputer- 20 x
20 x + 3 * 20 x = 80 x
16000 zł = 80 x
x = 200 < - kaukulator
20 x = 200 * 20 = 4000 zł <- komputer
prosze;]
2 3 2
2010-02-24T21:57:50+01:00
A- cena komputera
b- cena kalkulatora

a=20b - kalkulator jest 20 razy tańszy od komputera

3a+20b=16000zł
3(20b)+20b=16000zł
60b+20b=16000zł
80b=16000zł
8b=1600zł
b=200zł
a=20*200=4000

sprawdzenie:
3*4000+20*200=16000
12000+4000=16000
16000=16000

Odp: kalkulator kosztował 200zł, a komputer 4000zł
1 5 1