Odpowiedzi

2010-02-24T21:58:03+01:00
Aminokwasy to związki organiczne, których cząsteczki zawierzają dwie grupy funkcyjne- grupę aminową i karboksylową.


walina
leucyna


Związki organiczne
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T21:58:07+01:00
Aminokwasy= związki chemiczne, które zawierają grupę aminową -NH2 (zasadową) oraz grupę karboksylową -COOH (kwasową) lub dowolną grupę kwasową, np. sulfonową.
Przykład:
alanina
cysteina
histydyna
Związki zbudowane z aminokwasów:
peptydy
białka
2 2 2