Do sieci prądu przemiennnego o napięciu skutecznym 230V i częstotliwości 50Hz dołączono piecyk. Opór piecyka podczas pracy wynosi 40(omów). Oblicz natężenie prądu płynącego przez piecyk, jego moc skuteczną i napisz wzór przedstawiający zależność natężenia prądu od czasu.

2

Odpowiedzi

2010-02-24T22:09:29+01:00
U = 230 V
f= 50 Hz
R = 40 Ohm
I = ?
R = u/i
I=U/R
I = 230 V : 40 Ohm =5,75 Ampera

2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T22:21:39+01:00
Dane: Szukane:
U=230V I=?
R=40(ohm) P=?

I=U/R I=230V/40(ohm)=5,75A
P=U*I=230V*5,75A=1322,5W
q=I*t

raczej tak to powinno wygląda:)
3 3 3