Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T22:06:45+01:00
20x-2x²=100
-2x²+20x-100=0 ,dzielimy przez 2
-x²+10x-50=0
Δ=100-200
Δ=-100
Δ ujemna,nie ma pierwiastków
2010-02-24T22:06:54+01:00
2x²-20x+100=0
Δ=-400 to równanie nie ma rozwiązania
2010-02-24T22:09:21+01:00
-2x²+20x-100=0 /:2
-x²+10x-50=0
a=-1 b=10 c=-50
Δ=b²-4ac
Δ=10²-4*(-1)*(-50)
Δ=100-200
Δ=-100
brak miejsc zerowych ponieważ Δ jest ujemna

liczymy wierzchołek paraboli
p=-b/2a=-10/2*(-1)=-10/-2=5
q=-Δ/4a=100/4*(-1)=100/-4=-25

ramiona są skierowane do dołu