Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T22:21:21+01:00
X to długość pierwszego odcinka
0,2x to długość drugiego odcinka
0,2*0,2*x = 0,04x to długość trzeciego odcinka

x+0,2x+0,04x = 62dm
1,24x = 62dm //:(1,24) (obustronnie dzielimy przez 1,24)
x = 50 dm

x = 50 dm długość pierwszego odcinka
0,2x = 10 dm długość drugiego odcinka
0,04x = 2 dm długość trzeciego odcinka

sprawdzenie:
50+10+2 = 62 dm
2010-02-24T22:21:50+01:00
62dm = 50dm + 10dm + 2dm

x = 50dm
x - (20% *x) = 10dm
x - [x - (20% *x)] = 2dm