Odpowiedzi

2010-02-24T22:23:41+01:00
2x-2+x<7
5x+10-3x>16

3x<7+2
2x>16-10

3x<9 /:3
2x>6 /:2

x<3
x>3
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T22:23:55+01:00
2(x-1)+x<7
2x-2+x<7
3x<7+2
3x<9/:3
x<3
Oś liczbowa zaznaczamy liczbę 3 i zakreślamy wszystko od '' -" nieskończoności do 3

5(x+2)+3x>16
5x+10-3x>16
2x>16-10
2x>6/:2
x>3
Oś liczbowa zaznaczamy liczbę 3 i zakreślamy wszystko od 3 do nieskończoności
1 1 1
2010-02-24T22:28:11+01:00
2(x-1)+x<7
5(x+2)-3x>16

3x-2<7
2x+10>16

3x<9
2x>6

x<3
x>3
w 1 przykładzie dajesz x przed 3
a w 2 za 3 i tyle
pozdro;)