1. Miara kąta rozwarcia stożka wynosi 90⁰. Wysokość stożka ma 10cm. Oblicz długość promienia podstawy i długość tworzącej tego stożka.
2. Tworząca stożka ma długość 20 cm i jest nachylona do podstawy pod kątem 30⁰. Oblicz długość promienia podstawy, wysokość i kąt rozwarcia tego stożka.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T22:34:33+01:00
1)
Z własności trójkąta wiemy ze h=r
r=10 cm

d=a√2
d=10√2 cm

Odp. promień wynosi 10 cm a tworząca stożka 10√2 cm

2)
d= 20cm
d=2r
20=2r
r=10 cm

h= r√3
h=10√3

180⁰-90⁰-30⁰=60⁰
60⁰.*2=120⁰.


Odp.Promien podstawy ma 10 cm, wtsokosc stożka 10√3, a kat rozwarcia storzka to 120⁰.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-24T22:36:03+01:00
1.
jesli ten kąt ma 90stopni, to dwa pozostale 45, wiec wyskosci dzieli 90stopni na pól i mamy dwa trojkaty o miarach kątów 45,45,90, wiec jesli h=10 to r=10, l=10√2

2.
kat rozwarcia to 120stopni
sin30=h/l
1/2=h/20
h=10
cos30=r/l
√3/2=r/20
r=10√3