Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T23:41:44+01:00
A]obliczam pole trójkąta:
p=½(17+25+28)=35
pole= pierwiastek z 35(35-17)(35-25)(35-28)=√44100=210cm²

a=25cm
b=17cm
c=28cm

pole=½ch
210=½×28h
h=210:14
h=15cm= szukana wysokość
b]
z pitagorasa:
x=1 odcinek podstawy
y=2 odcinek

x²=17²-15²
x²=289-225
x=√64
x=8cm

y²=25²-15²
y²=625-225
y=√400
y=20cm
wysokość podzieliła podstawe na 8 i 20 cm
6 5 6
  • Użytkownik Zadane
2010-02-24T23:49:24+01:00
A)Ze wzoru Harona Liczymy pole
p=(17+25+28)/2=35 //polowa obwodu
Pole=(p(p-a)(p-b)(p-c))^(1/2)=(35*18*10*7)^(1/2)=(5*5*7*7*9*4)^(1/2)=5*7*3*2=
210
Z drugiej strony Pole=podstawa*h/2
210=28h/2
60=4h
h=15

b)jak mamy juz wysokosc h i ozbaczyny odcinki na jakei podzielila ta wysokosc podstawe jaos a i b to z Pitagorasa
a^=17^-h^2
b=28-a

a^2=289-225=64
a=8
b=20
2 5 2